Jak sprzedać suknię ślubną?
W czasach, kiedy ceny sukien ślubnych przyprawiają o zawrót głowy wiele Panien Młodych traktuje zakup wymarzonej kreacji jak krótkoterminową lokatę kapitału, mając nadzieję, że po zakończonym weselu szybko uda się ją sprzedać i odzyskać część pieniędzy. Nic dziwnego - w czasach kryzysu sentymenty idą na bok. My podpowiadamy Wam, na co należy zwrócić uwagę, aby szybko i skutecznie sprzedać używaną suknię ślubną.
Gdy opadną weselne emocje
Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się sprzedać suknię ślubną, czy zachować ją z sentymentu na dnie szafy, nie należy zwlekać z oddaniem jej do czyszczenia. Jeśli nawet nie widać na niej wyraźnych plam i śladów po całonocnej weselnej zabawie, to pot i kurz, które osadzają się na materiale z czasem mogą spowodować trudne do usunięcia przebarwienia. Odradzamy czyszczenie ślubnej kreacji domowymi sposobami, gdyż można zniszczyć materiał i delikatne aplikacje. Najlepiej oddać suknię ślubną w ręce profesjonalistów. Koszt czyszczenia w pralni chemicznej wynosi około 150 zł. Warto zainwestować, ponieważ im lepiej będzie prezentować się suknia ślubna, tym większe szanse, że uda się ją szybko i korzystnie sprzedać.
Na początek: gdzie?
Najlepszym miejscem do znalezienia potencjalnego kupca używanej sukni ślubnej jest oczywiście Internet. Pomijając popularny serwis aukcyjny Allegro (chyba każda z nas miała okazję znaleźć tam niezłą gratkę dla siebie) w Internecie funkcjonuje wiele wirtualnych komisów ślubnych. Poza tym na licznych forach internetowych, poświęconych tematyce ślubno-weselnej znajdują się osobne działy, gdzie możemy przedstawić swoją ofertę. Czasami zdarza się, że salon, w którym suknia ślubna została kupiona przyjmuje ją w komis i po udanej transakcji zwraca część pieniędzy. Takie rozwiązanie jest jednak najmniej korzystne, ponieważ salon od sprzedaży ślubnej kreacji pobiera dość wysoką prowizję.
Zdjęcia kluczem do sukcesu
To najważniejszy element ogłoszenia zamieszczonego w Internecie. To na ich podstawie (zaraz po cenie) potencjalny kupiec ocenia atrakcyjność oferty. Żeby ogłoszenie przyciągnęło jak największą liczę zainteresowanych, powinno zawierać minimum trzy fotografie: jedną prezentującą całą kreację, dwie pokazujące detale sukni. Jeśli kreacja posiada jakieś niebanalne, ciekawe elementy, takie jak hafty, marszczenia, zdobienia, koronki - pokaż je! Do ogłoszenia wybierz zdjęcia neutralne - zrezygnuj z tych artystycznych lub czarno białych, na których tak naprawdę niewiele widać. Kupującego nie interesują Twoje pozy z sesji w plenerze, lecz konkrety dotyczące wyłącznie ślubnej kreacji. Zadbaj również, aby na zdjęciach nie byli widoczni tzw. „mistrzowie drugiego planu". Ciocia zajadająca się weselną sałatką albo wujek wznoszący toast za plecami Panny Młodej niepotrzebnie odciągną uwagę od przedmiotu ogłoszenia, czyli Twojej sukni ślubnej.
Informacje
Dobrze dobrane zdjęcia są bardzo ważne, ale to nie wszystko. Żeby znaleźć potencjalnego kupca, konieczne jest odpowiednio zredagowane ogłoszenie. Fora internetowe pełne są ofert typu „Sprzedam suknię ślubną, tel. xxx xxx xxx". To trochę mało, żeby zainteresować kupujących. Ogłoszenie powinno zawierać jak najwięcej informacji: nazwę marki lub salonu mody ślubnej, rodzaj materiału z jakiego została uszyta, dodatki, wymiary, itp. Warto również podać cenę początkową kreacji, tzn. cenę za jaką ją kupiłaś. Dzięki temu kupujący będzie dokładnie wiedział, do jakiej aukcji przystępuje. Im więcej zawrzesz takich informacji, tym mniej odbierzesz telefonów od niedoinformowanych uczestników aukcji lub osób zainteresowanych ogłoszeniem.
Dodatki
Zamieszczając swoje ogłoszenie, musimy być świadomi, że osoba, która decyduje się na zakup używanej sukni ślubnej szuka przede wszystkim korzystnej okazji. Dlatego informacja o gratisie w postaci welonu, diademu, rękawiczek, bolerka, parasolki, butów, itp. dodatkowo uatrakcyjni Twoją ofertę. Jeśli zdecydujesz się sprzedać suknię wraz z dodatkami, podkreśl to wyraźnie w swoim ogłoszeniu (możesz np. zmienić rozmiar i kolor czcionki).
Zostań specjalistką od reklamy
Trafione zdjęcia i dokładne informacje to tylko połowa drogi do sukcesu. Żeby zainteresować kupujących ofertą warto zastosować kilka chwytów marketingowych. W swoim ogłoszeniu nie ograniczaj się wyłącznie do suchych informacji na temat fasonu i rozmiaru. Użyj słów kluczy, przede wszystkim przymiotników określających ślubną kreację, takich jak: wyjątkowa, przepiękna, zjawiskowa, niepowtarzalna. Mogą to być oczywiście inne słowa, pod warunkiem, że spełnią jedną podstawową zasadę: przykują uwagę osoby przeglądającej Twoją ofertę i wzbudzą w niej pozytywne emocje. Uważaj, żeby jednak nie przesadzić - nadmiar egzaltacji, ponieważ może to wzbudzić nieufność u kupujących. Wystarczy, jeśli w swoim ogłoszeniu zamieścisz trzy takie słowa.
Podjęcie decyzji o sprzedaniu sukni ślubnej wydaje się rozsądnym posunięciem, zwłaszcza, jeśli nie mamy „babcinego" kufra na strychu albo wystarczającego miejsca w szafie. Jest to również szansa na odzyskanie części pieniędzy, które można wydać na inne przyjemności.
Małgorzata Gleń
Pomysł na ekskluzywny prezent ślubny: podaruj Młodej Parze luksusową ozdobę do mieszkania
W ostatnich latach narzeczeni coraz częściej wpadają na różne przebojowe, innowacyjne pomysły na organizację swoich imprez weselnych. Bez względu na to...
Czytaj więcej
Uwaga na głowę! – czyli ryżem, czy monetami?
Wychodzimy z kościoła i... co teraz? Od dawien dawna zwyczaj obsypywania Pary Młodej na szczęście jest jednym z kluczowych elementów ceremonii...
Czytaj więcej
Ubezpieczenie ślubne
Narzeczeni planujący swój ślub mają na głowie mnóstwo spraw: organizacja ceremonii, menu, stroje... Koszty zorganizowania takiego wydarzenia sięgają kilkudziesięciu tysięcy złotych....
Czytaj więcej
W szampańskim nastroju
Nasze alkoholowe gusta ulegają powolnej, ale systematycznej transformacji. I choć daleko nam jeszcze porzucenia tradycyjnej nuty, coraz częściej łączymy ją z...
Czytaj więcej
Wesele w zimie - dlaczego nie?
Większość młodych par marzy o weselu w lecie, twierdząc, że jest to najodpowiedniejsza pora roku. Czy na pewno? Jest wiele minusów,...
Czytaj więcej
|